New Business

New business

The Postcard Guys werken met Tien Gouden Regels. Eén van die regels luidt: ‘Herhaling, herhaling, herhaling.’ Een prospect overtuig je niet in één keer. Je trekt ‘m ook niet na drie keer over de streep. Uit onderzoek blijkt dat er gemiddeld negen tot twaalf contactmomenten nodig zijn om een nieuwe klant binnen te halen. Doorgaans stoppen verkopers na gemiddeld vier vruchtloze contactmomenten. Gelukkig maar dat ónze verkopers door de brievenbus passen.

We leven in het Post-Digitale Tijdperk. Zie op internet nog maar eens op te vallen tussen alle schreeuwende, knipperende of in beeld schuivende advertenties. Je concurreert op internet niet alleen met andere advertenties, maar ook met openstaande tabbladen, inkomende mailtjes en update-notificaties. Bovendien is internetmarketing veelal reactief. Ga maar na: blogs, vlogs, SEO en SEA draaien in de praktijk vaak om zoekwoorden en -termen. Je speelt in op een klant die reeds interesse heeft.

Op de deurmat

Dat is natuurlijk niet per definitie slecht, maar je hebt op dat moment wél te maken met concurrentie. Postcards daarentegen bereiken de lead vóór dat moment. En in plaats van een mailtje dat wordt weggeklikt of in de spambox belandt, komt een postcard keurig in de brievenbus van de ontvanger terecht. Een brievenbus die met de opkomst van internet alleen maar leger is geworden, een plek dus waar je meer dan ooit opvalt. Vooral ook omdat The Postcard Guys gespecialiseerd zijn in postcards die persoonlijk, relevant, urgent en aantrekkelijk zijn – absolute vereisten voor een effectieve directmarketingcampagne.

Een New Business Campagne bestaat meestal uit een serie van tien tot twaalf postcards naar hetzelfde adressenbestand. De postcards worden per run ontwikkeld, maar zijn als serie herkenbaar. Fysieke marketing (papier) is bij uitstek geschikt voor de eerste twee letters van het AIDA-model: Attention en Interest. De Attention die internet niet (meer) pakt, pakken postcards wel. Waarom? Allereerst vindt iedereen het leuk een kaartje te krijgen. Maar zelfs als iemand ‘m linea recta in de prullenbak zal willen gooien, zal hij er toch zijn blik over laten gaan. Slaag je erin de ontvanger persoonlijk aan te spreken, hem in drie zinnen (of woorden) te overtuigen én hem een onweerstaanbaar aanbod te doen, dan zal hij je in elk geval niet meteen vergeten. Bij een volgende postcard is de lezer nog sneller overtuigd van je aanbieding.

Realtime meetbaar

Dat brengt ons bij hét onderscheidende aspect van postcardmarketing: resultaten zijn meetbaar. Niet na afloop, nee: direct. Realtime. Op je persoonlijke dashboard dat The Postcard Guys voor je maken. Is het resultaat na de eerste postcard niet wat we hadden gehoopt of verwacht? Dan passen we de kaart voor de volgende mailing aan. Net zo lang tot we de hoogst mogelijke respons hebben gerealiseerd.

De laatste twee letters van het AIDA-model, Desire en Action, zijn het terrein van internet. Of beter gezegd: de landingspagina. Die trékt de ontvanger niet over de streep, jouw lead stapt vrijwillig over die streep. Omdat we hem op de website een aanbod doen (nog één van onze Tien Gouden Regels) dat hij niet kan weerstaan. In overleg met onze Marketing-, Design- en Copy Guys creëren we een uitgekiende campagne, met maar één doel: nieuwe klanten binnenhalen. Daar draait marketing immers om.

Kan het beter?

Zijn er dan geen marketingmethoden die effectiever zijn dan postcards? Jazeker. Dat zijn er twee: persoonlijke één-op-ééngesprekken én telefonische verkoop. Maar die zijn duur en vooral tijdsintensief. Ga er maar eens aan staan: duizend deuren langs, vijfduizend telefoongesprekken voeren. En dan heb je pas één contactmoment gehad! Met postcards heb je duizenden – zelfs tienduizenden – contacten tegelijkertijd én op herhaling, en dat alles voor de prijs van een postzegel.

Weten wat een New Business campagne jou oplevert?

Bereken het met onze calculator en je weet gelijk of en wat een New Business campagne jou oplevert.