Actie Campagnes

Je hebt een uitverkoop in de planning. Of een leuk evenement georganiseerd. Of tijdelijke kortingen op je producten. Hartstikke leuk, maar hoe krijg je klanten naar je winkel of website? Met de Actie Campagnes van The Postcard Guys stel je je doelgroep op een persoonlijke en speelse manier op de hoogte van jouw acties.

Een Actie Campagne bij The Postcard Guys bestaat idealiter uit drie kaarten: de aankondiging of teaser, een herinnering en, na afloop, een bedankje. De meeste uitnodigingen, houd de deurmat maar in de gaten, worden één keer verstuurd. Dat gebeurt niet om kostentechnische redenen (een postcard kost je minder dan een postzegel), maar omdat veel mensen denken dat één uitnodiging wel volstaat. Mis. Mensen hebben het druk. Ze zijn niet zo bezig met jouw actie. De kaart leggen ze opzij, om er later nog eens naar te kijken met de agenda erbij. En dan vergeten ze het.

Tools en gimmicks

Dat is jammer. Een reminder doet ongelooflijk veel met de respons. Bij de reminder zal de groep die wél interesse had, maar vergeten was te reageren, zich alsnog aanmelden. Of alsnog naar je winkel of website gaan. Niet alleen krijg je zo bezoekers voor jouw actie, hun komst biedt ook een uitgelezen kans op up- en cross selling.

Wij van The Postcard Guys houden in het bijzonder van Actie Campagnes. Omdat ze uitermate geschikt zijn voor leuke cross-media tools, gimmicks en een persoonlijke benadering. De postcards zijn te koppelen aan een persoonlijke landingspagina met een inschrijfformulier. Met een zogeheten ‘purl’ (persoonlijke url, bijvoorbeeld: mijnactie.nl/rob.jansen) is de respons op de mailing aanzienlijk te verhogen. Interesse kan ook worden gewekt via gimmicks, zoals gepersonaliseerde foto’s. Zo kan, bijvoorbeeld, de naam van je klant bij een bepaalde datum in een foto van een agenda worden geplaatst.

Routekaarten: een stukje service

Ook bijzonder zijn onze gepersonaliseerde routekaarten. Deze worden geautomatiseerd gemaakt, op basis van je klantenbestand. Een gepersonaliseerde routekaart is een (2D of 3D) plattegrond met daarop de route van het huis van de ontvanger naar jouw winkel, filiaal of evenement. De afbeelding gaat gepaard met een vermelding van de afstand en tijd die het kost om er te komen. Dat is niet voor niks. Uit onderzoek blijkt dat klanten de afstand tot een winkel vaak verder inschatten dan dat deze daadwerkelijk is.

Wanneer de ontvanger ziet dat het ‘slechts tien minuten lopen’ is, in plaats van het geschatte ‘dikke kwartier’, zullen ze eerder geneigd zijn je winkel of evenement te bezoeken. Bijkomend voordeel is dat de routekaarten – naast gewoon leuk – ook worden ervaren als een stukje service. En laat gebrek aan service nu net een van de hoofdredenen zijn waarom klanten een winkel niet meer bezoeken.

Bij Actie Campagnes heb je de keuze uit verschillende postcards: enkelvoudige, maar ook twee- en drieluiken behoren tot de mogelijkheden. Het leuke aan twee- en drieluiken is dat ze ruimte bieden voor verborgen verrassingen. De voorkant trekt de aandacht, de binnenkant brengt een glimlach op iemands gezicht. In overleg met onze Marketing-, Design- en Copy Guys zetten wij voor jou een uitgedachte en effectieve Actie Campagne in elkaar.

Actie aanbieding

Weten wat een Actie Campagne jou oplevert?

Bereken het met onze calculator en je weet gelijk of en wat een Actie Campagne jou oplevert.