Re-buy

Stel dat je net een nieuwe auto hebt gekocht en dat je twee dagen later van diezelfde dealer een aanbieding voor een auto in de bus krijgt. Helemaal fout. Je voelt je als klant niet serieus genomen – je hebt tenslotte net een nieuwe auto gekocht. Het is om die reden dat algemene campagnes met een algemeen publiek vaak nauwelijks resultaat genereren. De Re-buy Campagnes van The Postcard Guys brengen daar verandering in.

Waarom zou je vijfduizend dezelfde brieven of folders versturen aan klanten die allemaal in een andere situatie zitten? De één is net bij je langs geweest, de ander komt elke week al, en weer een ander heb je al drie jaar niet meer gezien. Misschien is die laatste klant gewoon tevreden met zijn product, misschien zit hij al lang en breed bij de concurrent. Eén ding is zeker: je weet het niet precies. Wat je wél weet, op basis van de verkoopgegevens, is wát (1) ze wanneer (2) hebben gekocht. Ook ken je de gemiddelde levensduur (3) van het verkochte product. Een bank gaat een jaar of tien mee. Een matras acht jaar. Een laptop een jaar of vier. Voor een plaat aan de muur is het na drie jaar misschien tijd voor iets nieuws.

Je bent te laat

Re-buy Campagnes van The Postcard Guys zijn op die gegevens gebaseerd. Deze drie variabelen (wat, wanneer, levensduur) bepalen wie je wanneer benadert, en met welk aanbod. Een Re-buy Campagne werkt niet alleen omzetverhogend, je troeft er ook de concurrentie mee af. Na verloop van tijd gaan consumenten nadenken over de vervanging van hun bank, laptop of koffiezetapparaat. Je weet precies hoe dat gaat: ze bepalen hun budget, gaan oriënteren op internet en bekijken verschillende aanbieders.

Wil jij nog meedingen naar hun gunsten, dan ben je eigenlijk al te laat. Je had immers kunnen weten (moeten weten!) wanneer dit moment bij die klant zou aanbreken. Bij een Re-buy Campagne krijgt je gehele klantenbestand nét voordat ze gaan nadenken over vervanging van het product, een postcard van jou in de bus: iedere klant op zijn eigen moment.

Inruilen

Met een mooi aanbod haal je het verkoopmoment naar voren (omzetverhoging) en heb je de aandacht van je klant gegrepen voordat ze bij de concurrentie gaan kijken. Daarnaast kan je, op basis van de verkoopgegevens, ook een persoonlijke inruilprijs van het oude product op de postcard zetten – een extra aanmoediging om direct naar de winkel te komen. Zijn ze eenmaal in de winkel of op je site, dan is dat ook een mooie kans op cross- en upselling. De kans is aanzienlijk dat hij met méér de winkel uitloopt dan alleen dat nieuwe koffiezetapparaat.

Deze campagnes bestaan doorgaans uit twee à drie postcards. Een aankondiging/teaser, een herinnering en, eventueel, een bedankje achteraf. Wij koppelen jouw verkoopsysteem aan onze postcardgenerators en drukpersen. Is de campagne eenmaal vormgegeven, dan verloopt alles geautomatiseerd. The Postcard Guys – bestaande uit een Design Guy, een Marketing Guy en een Copy Guy – gaan graag het gesprek met je aan, om samen de beste campagne te realiseren. Vergeet niet: klanten houden is tot zes keer goedkoper dan nieuwe klanten vinden.

Re-buy campagne

Weten wat een Re-buy Campagne jou oplevert?

Wij bereken graag wat een Re-buy Campagne voor u kan opleveren.